deurne leeft wintermarkt wonderland nieuw logo koninklijk atheneum

Het Koninklijk Atheneum van Deurne heeft 85 jaren op de teller staan en vierde dat met een feestje ‘Winter Wonderland’. Bovendien gaf de school zichzelf een bijzonder verjaardagscadeau.

Vrijdag was het voor de scholieren van het Atheneum in Deurne de laatste dag van de kerstexamens en dus mocht in de namiddag de riem eraf. Omdat de school 85 jaar bestaat, was dit een mooie gelegenheid om een verjaardagsfeestje te bouwen.

Het thema was Winter Wonderland en was helemaal in harmonie met de winterkoude. Naast de leerlingen waren ook oud-leerlingen en -leerkrachten, sympathisanten en buurtbewoners uitgenodigd. Ze konden kiezen uit tal van activiteiten: een photobooth, heerlijke beats, kledij-, hapjes-en drankjeskraampjes. De helft van de opbrengst van het feest ging naar de warmste week. Met de ander helft worden schoolactiviteiten ondersteunt.

Een nieuwe identiteit, logo

Ter gelegenheid van de verjaardag trakteerde de school zichzelf ook op een geschenk: een nieuw logo. Directrice Sandra Simokovic gaf tekst en uitleg bij het nieuwe beeldmerk:

Het logo verwijst op verschillende manieren naar het Atheneum. De vakjes geven de typische ramen van het schoolgebouw aan, een beschermd monument uit de architecturale periode de ‘nieuwe zakelijkheid’ tijdens het interbellum. Ook de kleuren komen terug in het gebouw. En de iconen staan voor delen van het gebouw, maar ook naar onze richtingen.

De directrice besloot:

Het is moderner, speelser en herkenbaar voor ons en onze leerlingen. We zijn er heel blij mee.

Bron: Beelden Facebook – Atheneum Deurne