Maandag 3 mei zal de kraan als bouwpakket via het binnenwater worden geleverd aan de terminal en start de opbouw. De kraan kan maar liefst 125 ton heffen.

Marc Smet, CEO van de Gosselin Group vertelt:

Uiteraard heeft de verbreding van het Albertkanaal en de uitbreiding van onze kaaimuur een positieve impact op onze activiteiten. Gosselin blijft investeren in duurzame en ecologisch verantwoorde logistiek via de binnenvaart.

We willen zoveel mogelijk de binnenvaart en multimodale oplossingen inzetten om de druk op onze lokale wegen te verlichten en zekerheid te bieden aan onze klanten. Het aantal behandelde containers blijft immers stijgen.

De nieuwe mobiele havenkraan heeft een radius van 51m en zal voornamelijk ingezet worden voor containers en breakbulk cargo. De Konecranes Gottwald Model 5 heeft een maximale capaciteit van 125 ton voor de zogenaamde heavy lifts en vormt een aanvulling op de bestaande kraan.

Beslissingen over zulke installaties worden uiteraard altijd genomen in samenspraak met de lokale overheden. We zijn dan ook blij dat we deze belangrijke stap rond duurzaam transport kunnen zetten.

besluit Marc Smet.

Maandag 3 mei kunnen geïnteresseerden de opbouw van de kraan mee volgen aan de overkant van het Albertkanaal (kant Schoten).